Upptäcksrunda

Idag skulle det bli en LITEN runda till H&M i Santiago och passa på att leka med B på den stora lekplatsen.
Där vi även passade på att äta lite lunch.
Efter hade vi planerat att ta strandpromenaden hem och vara hemma runt lunch, men när man börjat och gå så vill man passa på att gå andra vägar än vad vi har gått innan. Vilket var kul för vi hittade en stig i terrängen där vi fick se massor av ödlor.
På vägen hem gick vi in i Ale-shop och köpte en krokodil till B som han valde själv.
Så runt lunch var ju bara att glömma, 6 timmar och 1 mil ( visade min Apple watch) senare var vi hemma igen.
Nu sover B med sin krokodil efter en utmattande promenad och mycket bus i poolen.

Njuter....

//Thomas

 
 

Titsa

Att åka buss här på Teneriffa är riktigt smidigt och riktigt billigt. Det kan ibland vara lite svårt att ta hjälp av busschaufförerna eftersom många är så fruktansvärt dåliga på engelska. Men har man bara kollat upp innan vilken buss man ska åka så går det jättebra. Speciellt när man har en morbror som är en fena på bussförbindelserna och har allt ifrån appar till kartor för att det ska bli så effektivt som möjligt.

Hemma har jag klagat på de dyra busspriserna. Det är helt annat här kan jag säga. Här åkte vi från Los Christianos till Playa Parisio (Hard Rock Hotell) för bara 1,7€/pers, vilket blir ca 60kr för oss båda tur/retur. Resan tar ca 45 min.

Vi funderade på om vi skulle tagit taxi istället, vilket inte heller är så dyrt. Det skulle ha kostat ca 200kr/resa. Men då hade vi ju missat alla roliga människor på bussen ☺. Både åksjuka turister (så länge de inte spyr) och pratglada spanjorer är ganska underhållande.

/Sanna

De små detaljerna

Att berätta att vi är helnöjda med vistelsen på Hard Rock Hotel är inget nytt. Men alla dessa små detaljer är jag fascinerad över. Allt ifrån en vikt rosett på toalettrullen och nougatchoklad på kudden som hade en gitarr på örngottet till belysningen i korridoren och snygga skåp till brandsläckaren.

Personalen har en fantastisk servicekänsla som gör allt för sina gäster. Helt ärligt så var det faktiskt en i personalen som sa just det till oss när vi låg vid poolen igår. Jag tackade för att hon varit så snäll och delat hamburgaren som jag och Thomas skulle dela på. Till och med lagt den på två tallrikar och delat på stripsen. Jag hade blivit nöjd bara hon delat burgaren på samma tallrik. Det var då hon sa att de gör allt för sina gäster och för att vi ska vara nöjda. Det är service utöver det vanliga och som man lätt kommer komma ihåg.

/Sanna